На Київській розпочали оновлення дороги, переходів та зупинки: детальний огляд робіт і бюджету

На Київській розпочали оновлення дороги, переходів та зупинки: детальний огляд робіт і бюджету
  • Біля ліцею №29 активно оновлюють дорожню інфраструктуру. Уже замінили частину асфальту, облаштували понижені бордюри та тактильну плитку для маломобільних містян.

  • Невдовзі тут з’явиться сучасна зупинка з електронним табло, а пішохідні переходи обладнають світлофорами та дорожніми знаками.

  • Також планують капітальний ремонт підземного переходу з оновленням штукатурки, фарби, гідроізоляції, встановленням нових поручнів і додаткових світильників.

  • Ми дізналися, хто виконує ці роботи і скільки коштів місто виділило на ремонт.

Ремонтні роботи на вулиці Київській — у самому розпалі. Журналістка побувала на місці, де нині працює техніка та бригада дорожників, і на власні очі побачила, як активно оновлюють дорожнє покриття, формують пониження бордюрів і готують локацію до встановлення нових світлофорних об’єктів. Частина території вже заасфальтована, а ділянка навпроти 29-го ліцею помітно змінює свій вигляд.

Роботи на цій ділянці стартували два тижні тому. Працівники демонтували старий посадковий павільйон та зношений асфальт, вирівняли майданчик і облаштували понижені бордюри перед майбутнім наземним переходом. Саме тут формується фрагмент безбар’єрного маршруту, який реалізують у межах пілотного проєкту «Рух без бар’єрів».

У Департаменті комунального господарства та благоустрою зазначають:

«Ми наразі облаштовуємо регульовані наземні переходи, оновлюємо підземний перехід і зупинки громадського транспорту. Кожне рішення — з урахуванням безбар’єрності: пониження, тактильні плитки, зручні підходи для всіх містян», — пояснюють у відомстві.

Наземний перехід — необхідність, а не альтернатива

Питання доступності на цій ділянці вимагає комплексного підходу. Саме тому проєктувальники запропонували додатково облаштувати регульований наземний перехід через вулицю Київську — поруч із ліцеєм.

За словами заступника директора департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради Юрія Ковальчука, це рішення — практичніше і безпечніше:

«Створити безбар’єрність у підземному пішохідному переході досить складно та дороговартісно. Та навіть час для переходу дороги з використанням спеціальних ліфтів довший, ніж просто перейти по наземному переходу. Тому ми вирішили додати саме наземний перехід зі світлофором, проте і підземний перехід залишається. У ньому також будуть проводити ремонтні роботи», — зазначив Юрій Ковальчук.

Під час капремонту підземного переходу планують провести демонтаж старої штукатурки, очистити стіни від фарби, улаштувати гідроізоляцію, замінити приблизно 50 квадратних метрів гранітних плит, встановити нові поручні і додати шість додаткових світильників.

Ще один наземний перехід облаштують далі — у напрямку виїзду з центру. Також з’явиться перехід перпендикулярно Київській, біля повороту до місцевої церкви. Усі вони будуть регульованими та оснащеними дорожніми знаками.

Що запланували найближчим часом

Тривалість робіт залежатиме від погодних умов. Першочергово підрядники мають завершити зовнішні будівельні роботи:

  • облаштувати пониження і пішохідні переходи,
  • оновити зупинки громадського транспорту із тактильними елементами,
  •  висадити нові дерева,
  • після чого перейти до капремонту підземного переходу.

Скільки витратять на роботи

Поки триває активне оновлення інфраструктури, ми вирішили розібратися, у скільки місту обходиться цей масштабний проєкт. Нагадаємо, ще 6 жовтня Департамент комунального господарства оголосив закупівлю на капітальний ремонт підземного переходу та прилеглої території. Очікувана вартість робіт становила 6 мільйонів 896 тисяч 639 гривень.

Уже 4 листопада був підписаний договір із підрядником — ТОВ «ВІННИЦЯ БЛАГОУСТРІЙ», і, що важливо, фінальну суму вдалося зменшити: місто уклало договір на 6 мільйонів 621 тисячу 744 гривень 50 копійок. Таким чином, економія бюджету склала 274 894 гривень 50 копійок. Це кошти, які вдалося зберегти після проведення тендерних процедур та коригування обсягів робіт.

Згідно з підписаним договором, фінансування здійснюватиметься з двох джерел:

  • бюджету Вінницької міської територіальної громади,
  • коштів Державного бюджету України у межах реалізації пілотного проєкту «Рух без бар’єрів».

Щоб зрозуміти, на що саме спрямують кошти, ми проаналізували локальний кошторис. Ось ключові статті витрат:

Основні види робіт

  • Капремонт тротуару — 104 406,17 грн.
  • Демонтаж старого павільйону зупинки — 7 631,74 грн.
  • Відновлення тротуару та велодоріжки — 299 246,08 грн.
  • Облаштування тактильного покриття, бортових каменів та роздільної смуги — 670 888,69 грн.
  • Монтаж нового павільйону із сучасним електронним табло — 254 103,63 грн.

Підземний перехід, комунікації та озеленення

  • Капітальний ремонт підземного переходу — 1 246 962,66 грн.
  • Оновлення зовнішніх мереж водопостачання — 61 470,04 грн.
  • Відновлення зелених зон — 419 258,22 грн.
  • Перильні огородження, земляні роботи під світлофори, монтаж кабельних мереж і звукового супроводу — 175 075,43 грн.

Світлофорні об’єкти та дорожня інфраструктура

На монтаж контролера, щитка обліку електроенергії, дорожні знаки та нанесення розмітки передбачено — 595 975 гривень.

Окремо включено витрати на зарплати працівників, роботу техніки та вивіз будівельного сміття.

У Департаменті комунального господарства підкреслюють, що кошти спрямовують максимально раціонально:

«Усі роботи проводяться відповідно до вимог доступності та безпеки. Пониження, тактильні плитки, світлофорні об’єкти — це не «додаткові витрати», а необхідні елементи безбар’єрного маршруту», — зазначають у відомстві.

До слова, проєкт Міністерства розвитку громад та територій «Рух без бар’єрів» реалізується в межах ініціативи Першої леді Олени Зеленської, охоплює 15 громад України. Вінниця — одна з них. Наразі роботи тривають і на інших об’єктах безбар’єрного маршруту — на Майдані Небесної Сотні та площі Героїв Майдану. Уже завершили облаштування доступних зупинок на вулицях Зулінського, Грушевського та в інших частинах міста.

Нагадаємо, влітку стартувала реконструкція ліцею №29. На весь комплекс робіт передбачили фінансування у розмірі 79 мільйонів гривень. Ми публікували окремий матеріал із деталями проєкту:

Наразі видно, що роботи активно тривають: на дах вже підняли та розмістили утеплювач для оновлення покрівлі.

 

Читайте також:

«Платному паркуванню бути?» — вінничани висловили свою думку, але рішення ще попереду

Загинув водій, троє людей у лікарні. Під Гайсином зіткнулися KIA і Ford

Жінка з інвалідністю за 15 000 доларів допомагала ухилянтам виїхати з України

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up